چگونه در دادگاه طلاق صحبت کنیم؟

اگر مرد شکایت کرده باشد ، دفاع زن تاثیری بر حقوق مالی خودش ندارد ، اما او می تواند مراحل اعتراض را تا نهایی شدن طی کند.
 
با این حال ، اگر زن درخواست طلاق داده باشد ، ممکن است یا بر اساس وکالت طلاق یا حق طلاق باشد ، یا ممکن است بر اساس سختی باشد.
 
طلاق با حق طلاق
اگر زنی بخواهد بر اساس وکالت طلاق تقاضای طلاق کند. می توان در دادگاه اظهار داشت که طبق آنچه در قرارداد ازدواج به نفع زن قید شده است ، زن می تواند در طلاق خود از طرف مرد وکیل باشد.
 
اگر وکالت در طلاق مشروط باشد ، شرایط کمی دشوارتر می شود زیرا زن باید به دادگاه ثابت کند که این شرط برآورده شده است.
 
به عنوان مثال ، اگر این مورد در مورد یک زن صادق باشد ، اگر مرد زن دیگری را گرفته باشد ، در طلاق وکیل خواهد بود. در اینجا ، اول از همه ، او باید ازدواج دوم مرد را با شواهدی که در اختیار دارد ثابت کند.
 
بر اساس این مورد ، زن می تواند اظهار کند که با توجه به اینکه طبق قرارداد ازدواج ، در صورت ازدواج دوم شوهرم ، حق طلاق خواهم داشت ، از دادگاه درخواست می کنم که این کار را انجام دهد.
 
با این حال ، یک زن هنگام درخواست طلاق باید در صورت درخواست طلاق توافقی ، برای او وکیل نیز استخدام کند. ما قبلاً به طور مفصل در این مورد بحث کرده ایم. و می توانید در مطالب این سایت مشاهده کنید.
 
طلاق یک زن به دلیل ضرب و شتم
در مورد دیگر ، اگر زن بر اساس سختی به دنبال طلاق باشد. می تواند نمونه ای را اثبات کند که برای آن سختی تلقی می شود.
 
به عنوان مثال ، اگر نوع رفتار مرد به گونه ای باشد که تحمل آن برای زن دشوار باشد ، می تواند بگوید این نوع رفتار مرد مانند نوع خشونت و ضرب و شتم مرد غیرقابل تحمل است. دادگاه را متقاعد به صدور حکم طلاق کنید.
 
به عنوان مثال ، این را می توان با ارائه گواهی پزشکی قانونی مربوط به ضرب و شتم در دادگاه ثابت کرد.
 
در شرایطی که سختی یک زن چیزی شبیه توهین است ، او می تواند دادگاه را متقاعد کند که حکم طلاق را صادر کند و بیان کند که تربیت و اخلاق خانوادگی او به گونه ای است که قادر به این میزان توهین نیست ، که قاضی ممکن است در این زمینه انجام دهد. توجه. این سختگیرانه است ، اما می توان آن را با شهادت شهود و با شواهد اثبات کرد.
 
طلاق یک زن به دلیل ضرب و شتم
 
طلاق به دلیل عدم پرداخت نفقه
اگر درخواست طلاق زن به دلیل عدم پرداخت نفقه توسط مرد است ، چه مرد آن را داشته باشد یا نداشته باشد ، مهم نیست که زن و شوهرش ماه ها هزینه او و خانه را پرداخت نکرده اند و با استناد به شکایت قبلی او علیه من شوهر. الزام به پرداخت نفقه و دوباره عصیان مرد و عدم پرداخت نفقه به دادگاه برای اثبات این امر.
 
در اینجا ، مرد همچنین می تواند اظهار کند و ثابت کند که هر ماه مبلغ کافی برای او پرداخت می کند و عدم پرداخت نفقه را قبول نمی کند و رسیدهای این سپرده ها را مستند کند.
 
قاضی همچنین می تواند با توجه به شرایط و شواهد حکم دهد.
 
به عنوان مثال ، زنی که در دادگاه حاضر می شود و به دلیل عدم پرداخت نفقه مدعی طلاق می شود ، اگر به نظر می رسد طلا دارد و شغلی ندارد ، می تواند شرایط دریافت نفقه را بداند.
 
طلاق یک زن به دلیل خیانت مرد
اگر زنی بخاطر خیانت مرد و روابط نامشروع او سختی و طلاق می طلبد:
 
او می تواند نوع استناد خود را در دادگاه به گونه ای بیان کند که در حیثیت خانوادگی و برای خود ، روابط نامشروع چیزی است که قابل تحمل نیست و از وضعیت خانوادگی او دور است و استناد به آن می تواند شواهد و پیام ها باشد. و استعلام ها و تصاویر مربوط به رابطه همسرتان با شخص دیگری را قرار دهید.
 
به نظر می رسد اگر او مردی با اعتراف خود باشد ، داشتن رابطه نامشروع مشکلی ایجاد نمی کند.
 
اما به طور کلی بهتر است این رابطه نامشروع در دادگاه کیفری ثابت شود و سپس زن در دادگاه خانواده به آن استناد کند.
 
طلاق یک زن به دلیل خیانت مرد
 
طلاق به این دلیل که مرد نابارور است
وقتی زن یا شوهر بخواهند به دلیل ناباروری مرد طلاق بگیرند ، می تواند با اثبات اینکه نبودن فرزند در زندگی و ادامه زندگی بدون فرزند برای او سخت و شرم آور است ، به دادگاه مراجعه کند. طلاق
 
دادگاه ممکن است این فرد را برای اطلاع از این امر به پزشکی قانونی معرفی کند.
 
حقوق زنان با وجود طلاق از مردان به دلیل ناباروری
اگر زنی به دلیل ناباروری از مرد تقاضای طلاق کند ، علیرغم درخواست خودش از دادگاه ، تمام حقوق مالی او مانند مهریه و ... همچنان معتبر است.
 
اما آیا زن در صورت امضای طلاق بر این اساس حق نصف کردن دارایی خود را خواهد داشت؟
اظهار نظر دشوار است ، اما به نظر می رسد هنوز بتواند از حق نصف شدن خود در این مورد استفاده کند.
 
طلاق به دلیل شک و بدخواهی مرد
اگر زن طلاق و خجالت خود را برای مظنون ذکر کند و هر بار او را متهم کند ، این نیز می تواند نمونه ای از خجالت باشد.
 
در این مورد ، زن می تواند بگوید که شک و تردید مرد آرامش زندگی را از او سلب کرده است و هر لحظه به خیانت مشکوک شده و هر لحظه تلفن و تجهیزات او را بررسی می کند. دادگاه باید این موضوع را با صحبت با طرف مقابل به او ثابت کند. بودن.
 
البته برای اینکه بتوانیم حکم را مستند کنیم ، بهتر است نظر پزشک و روانشناس اخذ شود.
 
طلاق به دلیل شک و بدخواهی مرد
 
طلاق یک مرد معتاد
اعتیاد مردانه توسط خود قانون به عنوان یکی از موارد سختی ذکر شده است که طبق تبصره 2 ماده 1130 قانون مدنی به آن اشاره می کنیم:
 
اعتیاد شوهر به یکی از انواع مواد مخدر یا اعتیاد او به الکل که اساس زندگی خانوادگی را مختل می کند و امتناع یا عدم امکان اجبار وی برای ترک در مدت زمانی که پزشک برای ترک اعتیاد ضروری می داند.
 
"اگر شوهر تعهد خود را انجام ندهد یا پس از اتمام ، مجدداً از موارد ذکر شده استفاده کند ، طلاق به درخواست زن انجام می شود."
 
در اینجا ظاهراً دلیل طلاق ، اختلال در زندگی است تا دادگاه بتواند حکم طلاق را صادر کند. اما به نظر می رسد اگر زن به سادگی ثابت کند که اعتیاد مرد با شأن و جایگاه او سازگار نیست ، می تواند دادگاه را متقاعد به طلاق کند.
 
زیرا اعتیاد به خودی خود چیزی است که هنوز حتی بدون خراب کردن زندگی غیرقابل تحمل است.
 
طلاق به دلیل اختلالات جنسی
در این مورد نیز می توان با اثبات مشکل ، حکم طلاق را از دادگاه گرفت.
 
البته ، در برخی موارد ، قانون به زن یا مرد اجازه می دهد ازدواج خود را بدون طلاق و به دلیل اختلال جنسی قطع کنند.
 
مواردی مانند ناتوانی جنسی مرد یا ناتوانی جنسی مرد ، خصوصیات و سرنوشت مردان و سایر مواردی که قانون برای هر دو طرف و حق فسخ مقرر کرده است.
 
نحوه صحبت در دادگاه مهریه
درخواست مهریه را می توان از دادگاه خانواده درخواست کرد و اگر دادگاه خانواده در آن شهر وجود نداشته باشد ، اگر بیش از 20 میلیون تومان باشد ، می توان درخواست مهریه را به دادگاه عمومی تسلیم كرد.
 
زن می تواند این را در دادخواست یا در دادگاهی که به دنبال دریافت مهریه و حقوق مالی او است بیان کند.
 
از دادگاه بخواهید آن را مطالبه کند. زن همچنین می تواند اظهار کند که مرد می خواهد اموال خود را به نام اقوام خود بیرون کند تا از مهریه فرار کند.
 
اگر دادگاه مهریه را تأسیس تشخیص دهد ، دستور پرداخت مهریه را صادر می كند. در اینجا ، مرد می تواند پس از محکومیت به پرداخت مهریه ، درخواست ربا بدهد و از پرداخت آن خودداری کند.
 
با آداب رباخواری و اثبات آن می توان مهریه را به صورت اقساطی نصب کرد.